Home » Erhverv » Hvem tror du skylden, hvis de lærer noget i dit Seminar?

Hvem tror du skylden, hvis de lærer noget i dit Seminar?

Ted, Alice, Pete og Rita alle deltager i den samme seminar. De alle forventer at lære noget, efter alle, thats hvorfor de er der. Problemet er de hver især har meget individuelle og forskellige måder at lære, så dette seminar havde bedre at tage dette i betragtning eller nogle af dem kan komme derfra skuffet.

Ted havde været til begivenheder før hvor han ikke kunne få tilfredsstillende svar på sine spørgsmål og var skuffet over, at han ikke kunne få bugt med de teorier, der var ved at blive forfremmet.

Udsigten til at sidde gennem en dag med præsentationer ikke appellere til Alice. På tidligere seminarer havde hun altid skylden oplægsholdere for at være uinteressant og længtes efter en mulighed for at afprøve nye idéer ud.

Pete føltes lidt som Alice gjorde og altid havde følelsen af, at han ikke havde nok tid til at virkelig tænke nye ideer igennem. Han til tider anerkendt at begreber var undertiden ikke skilte og fandt dem svære at følge.

Rita, kendte på den anden side fra tidligere erfaringer, at hvis hun kunne se en anden demonstrerer hvordan man gør noget, der var værd timers tale med hende.

Hvis dit værksted kræver, at deltagerne faktisk lære noget, skal du være opmærksom på de fire læringsstile, der findes i befolkningen. De får titlerne:

* Teoretiker

* Aktivist

* Pragmatiker

* Reflektor

De alle kræver forskellige ting fra et læringsmiljø og så, det er i din interesse at designe indholdet af dit værksted til appel i nogle måde at hver læringsstil.

Ted, for eksempel, er en teoretiker og kan lide at blive udfordret med spændende ideer og koncepter, og han vil nyde en mulighed for at sætte spørgsmålstegn ved logikken og videnskaben bag tankegangen.

Alice er en aktivist og kan lide at rollespil og sætte nye begreber i praksis uden alt for meget forberedelse og hun nyder en mulighed for at arbejde gennem problemer med andre i et team miljø.

Pete falder i en gruppe kaldet pragmatikere, der er nødt til at forstå forbindelsen mellem nye idéer og deres eksisterende kort over verden. De foretrækker også en mulighed for at øve en ny måde at gøre tingene med en trinvis model.

Reflekser som Rita har brug for tid til at overveje virkningerne af ændringen på alle aspekter af deres job og deres liv. De er glade for at observere andre ændringer, men kan ikke lide at blive skubbet i den dybe ende uden masser af forberedelse.

Alt dette betyder, at hver workshop session bør opdeles i tre sektioner:

* En information præsentation fase med tjeklister og proces modeller til at illustrere hver større punkt.

* Mulighed at stille spørgsmål og udfordre teorien

* Øvelsessessioner, hvor folk kan rolle spille og gøre teorien arbejde for dem og tillade andre at observere.

Ved hjælp af denne type af strukturen for en workshop betyder at Ted, Alice, Pete og Rita vil alle opleve det samme materiale i løbet af workshoppen, men på grund af deres foretrukne læringsstile, de hver især får mere fordel af visse elementer. Med lidt omhu og sans for sammensætning og indhold af materialet, vil de alle finde workshop at være en betydelig læring mulighed.


Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *